سوالات متداول آزمون اصلی TOEFL


TOEFL IBT یا Test of English as A Foreign Language Internet Based Test یکی از آزمون های معتبر برای سنجش توانایی زبان انگلیسی دانشجویان بین المللی توسط سازمان ETS آمریکا است.

این آزمون شامل چهار مهارت Reading ,Listening , Speaking ,Writing است.

این آزمون در هر مهارت 30 نمره و در مجموع 120 نمره دارد.

تافل یک آزمون معتبر برای سنجش مهارت زبان انگلیسی و پذیرش در دانشگاههای معتبر بین المللی است . امروز این آزمون در بیش از 11000 دانشگاه در 150 کشور مورد قبول است و کسب نمره بالاتر در این آزمون شانس پذیرش شما در این موسسات را بیشتر میکند.

هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون تافل وجود ندارد.

نمره ازمون تافل به مدت 2 سال از تاریخ امتحان معتبر است.

ازمون بیش از 50 بار در سال در هزاران سنتر مورد تایید در سرتاسر جهان برگزار می شود.

هزینه آزمون بسته به کشوری که در آن ازمون می دهید متفاوت است. هزینه آزمون تافل در ایران معادل 265 دلار آمریکا است.

هزینه شامل شرکت در سنتر آزمون و دریافت نسخه های دیجیتالی و کاغذی نمره و هچنین ارسال نمره شما به 4 دانشگاه که خود شما آن ها را پیش از شرکت در آزمون در پروفایل خود انتخاب کرده اید است.

برای ثبت نام و شرکت در آزمون تافل باید در وبسایت ETS عضو شوید و پس از انتخاب محل و تاریخ آزمون و پرداخت هزینه آن در آزمون شرکت کنید.تاریخ آزمون از حدود 6 ماه قبل قابل برنامه ریزی و انتخاب است.

با توجه به محدودیت های پرداخت بین المللی موجود در کشور ایران، شما میتوانید برای پرداخت هزینه آزمون از ووچر استفاده کنید.

ووچر یک رسید دیجیتالی معادل هزینه آزمون است که برای شرکت در آزمون بایدآن را تهیه کنید.ووچر را می توانید از سنترهای برگزاری آزمون با قیمت روز تهیه کنید و برای ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون از ان استفاده کنید.

شما میتوانید تا پنج روز پیش از تاریخ برگزاری آزمون از طریق پروفایل خود در ETS اقدام به لغو یا تغییر تاریخ آزمون خود کنید. هزینه تغییر تاریخ 60 دلار و در صورت کنسل نمودن آزمون نصف مبلغ ثبت نام برگشت داده خواهد شد.

برای شرکت در ازمون باید دو مدرک شناسایی معتبر دارای عکس جدید( شامل پاسپورت ، کارت ملی جدید ، شناسنامه جدید و گواهی نامه و کارت پایان خدمت)که تاریخ اعتبار ان ها به پایان نرسیده باشد را همراه داشته باشید. ورود موبایل و وسایل شخصی به سالن آزمون ممنوع است.

خیر شما مجاز به انجام این کار نیستید.

پس از ایجاد پروفایل برای آزمون تافل در سایت ETS قادر خواهید بود Test Center مورد نظرتان را انتخاب کنید.

خیر.

با پرداخت هزینه تغییر تاریخ محدودیتی در تعداد آن وجود ندارد.

خیر ، میتوانید روز آزمون پیرینت ثبت نام (Ticket confirmation) خود را همراه داشته باشید.

نمره شما 6 روز پس از تاریخ برگزاری آزمون در پروفایل شما قابل مشاهده است . 8 روز پس از تاریخ آزمون می توانید فایل PDF نمره خود را دانلود کنید و اگر درخواست رسید چاپی نمره خود را داده باشید حدود 11 روز بعد از تاریخ آزمون برای شما ارسال می شود . تاریخ رسیدن نمره چاپی شما بسته به محل سکونت متفاوت است.

شما می توانید هر چند بار که میخواهید در آزمون تافل شرکت کنید. اما هر آزمون باید دست کم 3 روز از ازمون قبلی فاصله داشته باشد.

بله ، شما میتوانید با پرداخت 25$ به ازای هر دانشگاه، نمره خود را به بیش از 4 دانشگاهی که آنها را از پیش از ازمون انتخاب کرده اید ارسال کنید.

در ازمون تافل نمره قبولی یا مردودی وجود ندارد. بسته به سطح و برنامه های دانشگاه و ارتباطی که شما برای پذیرش خود در دانشگاه مورد نظر می گیرید ، می توانید حداقل نمره مورد قبول دانشگاه خود را که به آن نیاز دارید متوجه شوید.

اگر به رسید کاغذی نمره خود احتیاج دارید و پس از گذشت زمان به دست شما نرسیده است با TOEFL Service Team ارتباط برقرار کنید.برای تسریع در روند رسیدگی ETS ID Number خود را اماده داشته باشید.

شما تا ساعت 10 شب روز قبل از برگزاری ازمون به وقت محل سنتر ازمون خود وقت دارید تا 4 انتخاب رایگان خود را انجام دهید.همچنین میتوانید آن ها را حذف کنید یا تغییر بدهید. پس از این تاریخ برای هر بار ارسال نمره خود به دانشگاه باید مبلغ 25 دلار امریکا هزینه کنید و همچنین پس از این تاریخ انتخاب های شما حذف نمی شوند و قابل تغییر نیستند. برای انجام این کار باید در پروفایل خود پایین قسمت Upcoming Tests روی گزینه "Edit Free Score Recipients" کلیک کنید و مراحل راطی کنید.

پس از ثبت نام فقط از طرف ETS ایمیلی را به عنوان Ticket Confirmation دریافت می کنید .

پس از ایجاد پروفایل برای آزمون تافل در سایت ETS و طی کردن تمام مراحل از جمله انتخاب تاریخ و سنتر ازمون و کد دانشگاه های مورد نظر در مرحله ی Select Payment Method گزینه ووچر را انتخاب کنید و سپس شماره ووچر را وارد کنید.

خیر شما مجاز به انجام این کار نیستید. شخص منصرف فقط می تواند با درخواست انصراف نصف هزینه پرداختی را دریافت کند.

کد مرکز آزمون امیربهادر جهت دریافت کارنامه 1579 است.

خیر ، در بعضی از مراکز برگزاری آزمون تافل و برخی موسسات فروش کارت اعتباری ثبت نام آزمون انجام می شود.

بله ، قوانین برگزاری آزمون مطابق با قوانین اعلام شده از سوی موسسه ETS می باشد.

بر اساس توافق به عمل آمده با موسسه ای تی اس، ریفاند برابر مبلغ پرداختی به ریال (مبلغی که داوطلب با آن ثبت نام نموده) پرداخت میگردد خواه در زمان ریفاند مبلغ یک ووچر نصف و یا دو برابر شده باشد. در نامه ارسالی از سوی ای تی اس هیچگونه اشاره ای به مبلغ دلاری نمیشود. به نمونه ای از نامه ارسالی توسط ای تی اس که به مرکز و داوطلب ارسال میشود توجه نمایید. چنانچه ثبت نام از طریق کارت اعتباری صورت گیرد، مبلغ برای ریفاند کامل به همان صورت (میزان دلاری که از کارت کسر گردیده) به کارت دارنده واریز میگردد. و برای ریفاند نیمه، نیمی از دلار کسر شده به همان کارت عودت داده میشود. Your request for a full refund of your TOEFL® test fee for voucher # is being processed. The agency where you purchased your voucher, Amirbahador Educational Complex, has been authorized to issue the refund to you, in your local currency, when processing is complete.

به تاریخهای برگزاری آزمون تافل اصلی که برای ثبت نام در آن کمتر از 5 روز زمان باقی مانده اصطلاحا تاریخ قرمز می گویند، به این نکته توجه کنید که برای ثبت نام در تاریخ قرمز طبق مقررات ETS مبلغ 40$ به هزینه ثبت نام اضافه می شود.

خیر ، در صورت تمایل می توانید در آزمونهای آزمایشی تافل موسسه شرکت کنید یا به عکسهای موجود در سایت موسسه مراجعه نمایید.

امکان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل برای تمام مراکز با ویزا کارت یا شماره ووچر امکان پذیر است. برای ثبت نام با ویزا کارت به سایت ets مراجعه کنید.

بله ، برای نگهداری از تمام وسایل داوطلب یک کمد در جای مشخص با نظارت دوربین در موسسه نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که دسترسی به کمد و لوازم شخصی تا پایان آزمون ممنوع است.

فرم Score Review Request Form را از سایت ETS دانلود و مطالعه فرمایید . در صورت وجود مشکل از تست سنتر ETS با تست سنتر مکاتبه خواهد کرد و با داوطلب تماس خواهد گرفت.

عوامل متعددي مانند تخلف از مقررات آزمون ميتواند منجر به ابطال آزمون شود. با قسمت ETS Testing Integrity مكاتبه كنيد تا مشكل مشخص شود. با تست سنتري كه در آن آزمون داده اید هم ميتوانيد تماس بگيريد. هم چنین در پایان آزمون سوالی از داوطلب پرسیده می شود مبنی بر این که آیا مایل است تا نمره را ریپورت کند یا این که می خواهد که نمره خود را کنسل کند. برخی از داوطلبین سهوا گزینه Cancel را انتخاب می کنند که در این صورت نمره ایشان کنسل شده و ریپورت نمی شود. در صورت تماس با ETS از طریق toefl@ets.org می توانید مشکل را پیگیری کنید.

بله، تا 60 روز پس از آزمون فرصت دارید با پرداخت 20$ به بازیابی نمره خود اقدام کنید.

تست سنتر فقط با مجوزي كه ETS Disability Office ميدهد ميتواند این اجازه را به شركت كننده بدهد . كساني كه داراي بیماری هستند بايد با از اين قسمت accommodation بگيرند.

خیر، ووچرهای صادر شده برای ایران فقط برای ثبت نام کردن در سنترهای ایران اعتبار دارند و فاقد اعتبار برای ثبت نام در سنترهای کشورهای دیگر می باشند.

سنتر امیربهادر در زمان بیماری های همه گیر همچون کرونا تابع قوانین سازمان ای تی اس و قوانین کشوری ایران است . و تمام تلاش خود را برای برگزاری آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت آزمون دهندگان انجام می دهد.

با ارسال ایمیل به زبان انگلیسی و پیوست نتیجه تست مثبت کرونای خود به ادرس info@amirbahador.com میتوانید درخواست مبنی بر عدم توانایی حضور در آزمون را ثبت کنید.

پاسپورت معتبر با عکس جدید قابل قبول است. بهتر است در روز آزمون حداقل دو کارت شناسایی معتبر با عکس جدید را همراه داشته باشید.

می توانید مبلغ اضافه به دلیل ثبت نام "Late registeration " را با کارت های پرداخت بین المللی پرداخت کنید.

بله ،شما میتوانید تا زمان تاریخ انقضای ووچر خریداری شده،ازمون خود را در هر زمانی قبل یا بعد از زمان انقضای ووچر رزرو کنید.

به ادرس http://amirbahador.org/News.aspx?id=9 مراجعه کنید و مراحل را پیگیری کنید.

پوشه اسپم ادرس ایمیل خود را چک کنید ، در صورت عدم ارسال ایمیل جهت پیگیری با شماره موسسه 88919021 تماس بگیرید.

ملاک برگزاری و ظرفیت آزمون ها سایت ets است و جدول زمانی سایت موسسه از اطلاعات ets پیروی میکند و در طول روز 2 یا 3 مرتبه آپدیت میشود.

بله ، شما می توانید با پرداخت هزینه تاریخ آزمون خود را تغییر دهید.

در صورت مثبت بودن جواب تست کرونا پیش از آزمون ، می توانید برای تغییر تاریخ با ets ارتباط برقرار کنید.



در صورتی که سوالی دارید که در لیست بالا نیست لطفا در اینجا ثبت کنید تا پاسخ آن به ایمیل شما فرستاده شود.

ایمیل :    

سوال :